Tudengite äriideede võistluse «Kaleidoskoop» võitis psühholoogiabuss
30. mail toimunud TÜ majandusteaduskonna teise äriplaanide ja -kontseptsioonide võistluse «Tudengite äriideede kaleidoskoop» võitis ja 500 € suuruse toetuse sai psühholoogiabuss, mille eesmärk on tutvustada psühholoogiat ja tekitada huvi selle vastu, kuidas igapäevaseid probleeme selgitada teaduslikul viisil.
Kevadsemestri võistlusele esitati neli projekti- ja 13 ettevõtlusideed. Võistluse esikoha pälvis psühholoogiabuss, kus tegutsevad tudengid viivad läbi interaktiivseid harivaid ja meelelahutuslikke inimkatseid ning selgitavad tavakuulajale arusaadavalt, mis inimese ajus samal ajal toimub. Ettevõtetele suunatud esinemiste tulu rakendatakse koolikülastuste läbiviimiseks.
«Valisime võitjaks seltskonna, kelle tegevuse puhul on otsene seos ülikooliga ja kelle seas on suurim tudengite osakaal. Psühhobussil on selge visioon sellest, mis nad teevad ja kuidas asjaga edasi minna. Samuti on nad juba oma ideedest edasi liikunud, reaalselt tegutsenud ja midagi ära teinud,» tunnustas võitjaid žürii liige, TÜ ideelabori juht Kalev Kaarna.
Psühholoogiabussi esindaja Madli Uutma tõi välja, et suvel koolitatakse Psühhobussi uusi liikmeid ning mõeldakse välja ning harjutatakse uusi katseid ja tegevusi, et ikka hooga edasi minna.
«Meil on konkreetne plaan osta neli seadet, millega katseid edasi teha. Kokku maksavad need umbes 2500 eurot, aga kui ühegi neist saaks ära osta, oleks juba hästi. Esimesena ostaksime Mindflex’i aparaadi, millega saab mõttejõul vastast alistada,» rääkis Uutma.
II–III koha vääriliseks tunnistati vanadest rehvidest tumbasid tootev «bO tumbad». Kaarna sõnul ei ole autokummidest tumbade tegemine küll uus idee, kuid vastupidiselt «bO tumbadele», ei ole ükski varasem meeskond veel ärini jõudnud.
Tartu linna eriauhind kõige rakenduslikuma idee eest läks Oliver Stimmeri ettevõtmisele «Slidewipe». Tarkvara Slidewiper võimaldab PowerPoint slaide vahetada vaid käeviipega, kasutades selleks Kinecti tehnoloogiat. Rakendust kasutades muutuvad esitlused efektiivsemaks ja paremini jälgitavaks.
Tartu maakonna eriauhinna 400 eurot pälvis projekt «Alatskivi veinid» kui kõige enam Tartumaa arengut toetav äriidee.
«Tulles Peipsiäärse kultuuriga tutvuma ning kohalikku toitu nautima, tundub ebaloogiline Ninaküla Feodori kohakala kõrvale juua välismaist viinamarjaveini. Alatskivi lossi veinimeister pakub mekkimiseks hoopis kohalikust mahedast toorainest käsitööna valmistatud «Mõisaproua põsepuna» või «Mõisahärra jahiahvatlust». Iga veiniga käib kaasas oma valmimislugu ja legend,» kirjeldas üliõpilane Miina Must äriideed.
Projekti kategoorias toetas Tartu linn TÜ kammerkoori kontserttuuri läbiviimist 235 euroga. Kammerkoori eesmärk on koguda 25 000 eurot, et oktoobrikuus korraldada konkurss- ja kontsertreis Iiri saarele, kus toimub Derry rahvusvaheline koorifestival. Lisaks on plaanis korraldada Dublinis ka eraldi kontsert.
Ära märgiti ja toetuse sai ka 2015. aasta kevadel toimuv TÜ avalike suhete üliõpilaste konverents, kus PR-tudengid saavad edukate praktikute juhendamisel arendada tööelus vajalikke oskusi ning laiendada oma suhtlusvõrgustikku.
«Kaleidoskoobile» valiti õppeainete «Ettevõtluse alused», «Äriplaan», «Ettevõtja praktiliste oskuste baaskursus II» ja «Ettevõttemajandus», «Projekti kirjutamise seminar» ja «IT ettevõtja baaskursus» enamasti rühmatöödena valminud parimad lõputööd. Žüriisse kuulusid ülikooli, Tartu linna, Tartu maakonna ning ettevõtluse tugiorganisatsioonide esindajad.
Lisa kommentaar