Impressionismi mõjud džässiharmoonias
TÜ jazz-muusika professor Iñaki Sandoval
26. oktoobril kell 16.15 ülikooli aulas
Džässmuusikale omane harmoonia põhineb peamiselt helide tonaalsusel, milles toonika määrab põhiinformatsiooni akordide kohta. Prantsuse impressionismi eeskujul saab harmooniale läheneda ka horisontaalselt ehk modaalselt, arvestades tugihelide asemel eelkõige helilaadi ja helirida, mis määravad akordide rühmad.
Impressionistlik muusika püüab anda kujundist edasi vaid muljet ehk impressiooni, ilma et ükski heli oleks teisest tähtsam ja oluliselt piiritlemata selle omadusi. Impressionismiliku lähenemise on džässmuusikud Miles Davis, John Coltrane, George Gershwin jt toonud ka oma loomingu džässiharmooniasse. Tänapäeval on eraldusjooned žanride vahel muutunud ähmaseks. See määratlebki džässmuusikat kui kõikehõlmavat kunstivormi, mis ühendab erinevaid muusikalisi ressursse.
Iñaki Sandoval on Tartu ülikooli jazz-muusika professor ning humanitaarteaduste ja kunstide valdkonna Viljandi kultuuriakadeemia direktor. Ta on töötanud Hispaanias Liceu konservatooriumi džässiosakonna juhataja ja magistriõppe dekaanina. Ta on pianist ja helilooja, kellel on bakalaureusekraadid klassikalise ja džässklaveri erialal, magistrikraad džässklaveri erialal ning doktorikraad kunstiajaloo ja muusikateaduse erialal.
Viimase kahe kümnendi jooksul on ta teinud karjääri interpreedina. Ta on välja andnud viis albumit ning ettevalmistamisel on kolmest stuudioalbumist koosnev kogumik «Estonian Trilogy», mis ilmub 2018. aastal. 2009. aastal asutas ta plaadimärgi, mille all on välja antud nii maailmaklassi muusikute, aga ka mitmete noorte lootustandvate interpreetide loomingut.
Lisa kommentaar