TÜ avas Eesti esimese sotsiaalmeedia värava
Märtsi alguses avas TÜ sotsiaalmeedia värava, ülikooli sündmusi sotsiaalmeedia postituste kaudu jälgiv keskkond on uudne nii Eestis kui ka Euroopas.
Väravas kuvatakse ühtse infovoona Tartu ülikooliga seotud Facebooki, Twitteri ja YouTube'i kontode ning blogide postitused. Umbes poole värava kontodest moodustavad ülikooli üksuste ja programmide Facebooki lehed.
TÜ sotsiaalmeedia värava algataja, TÜ kommunikatsioonitalituse rahvusvahelise kommunikatsiooni peaspetsialist Inga Külmoja ütles, et uus veebikeskkond peegeldab ülikooli olulisi sündmusi ühtse tervikuna. «Kui mõne jälgitava Facebooki lehe postitused jõuavad kasutaja infovoogu vaid valikuliselt, siis ülikooli sotsiaalmeedia väravas ei lähe info kaduma,» sõnas Külmoja.
Värava ülemine osa toob esile administraatori valitud kanalite või infovoogude postitused, alumine osa kujuneb väravas registreeritud kontode postituste kronoloogilisest infovoost, kus Facebooki, Twitteri, YouTube'i ja blogide postitused kuvatakse läbisegi.
Sotsiaalmeedia värav pakub muu hulgas võimaluse tuua esile kasutajate loodud sisu. «Nii on näiteks ingliskeelsel värava lehel praegu esile toodud kõige uuemad Instagrami keskkonnas märksõnaga #unitartu markeeritud fotod. Sarnaselt saab kuvada ka TÜ inimeste Twitteri keskkonnas tehtud säutse või siis teatud märksõna alusel mõne konverentsiga seotud säutse,» täpsustas Külmoja.
Kesksel kohal on ka otsing, mis aitab leida huvipakkuvaid Tartu ülikooliga seotud sotsiaalmeedia kontosid ning neid jälgida.
Ameerika ülikoolide MIT-i, Hamiltoni ja Harvardi eeskujul loodud keskkond koondab praegu ligi 100 ülikooliga seotud sotsiaalmeedia kontot. Hinnanguliselt jälgib ülikooli sotsiaalmeedia kontosid ligi 100 000 kasutajat. Väravat on mugav kasutada ka tahvelarvutites ja nutitelefonides. Sotsiaalmeedia väravaga saab tutvuda aadressil www.social.ut.ee.
Lisa kommentaar