Tudengid kutsuvad ise jõulukinke meisterdama
TÜ kommunikatsioonijuhtimise magistrandid esitavad jõulude eel väljakutse olla ise jõulukinkide looja. Kampaaniaga «Sel aastal teen jõulukingid ise!» on sotsiaalmeedias liitunud juba üle 6000 inimese.
«Jõulukinkide ostmine on kohati muutunud närvesöövaks kohustuseks, kus tihtipeale krabatakse kaubanduskeskuse riiulilt asju, mis ei valmista rõõmu ei kingi saajale ega ka kingi tegijale endale. Isetehtud kingitus on suurepärane võimalus enda lähedastele märku anda sellest, kui olulised nad meie jaoks on. Kingisaaja näeb, et oled kingi nimel pingutanud ja just see teebki isetehtud kingi palju erilisemaks, võrreldes poest ostetud asjaga,» rääkis üleskutse üks algatajaid, kommunikatsioonijuhtimise magistrant Kai Reinfeldt.
Novembri alguses alustatud kampaaniale lootsid algatajad detsembri lõpuks koguda 300 jälgijat. Kai Reinfeldti ning teiste magistrantide Eliise Oti, Helena Haini ja Liina Külvi kampaania kogus Facebookis aga juba esimese päevaga 1000 fänni. Tänaseks hakkab lehe jälgijate arv tasapisi jõudma 6500-ni.
Reinfeldti sõnul on tagasiside olnud eranditult positiivne. Üleskutse algatajaid kiidetakse ja neile saadetakse ka omi ideid. Tegelik edu selgub aga jõulude paiku, mil hakatakse kingitusi jagama.
«Kõike ei pea tingimata otsast lõpuni ise meisterdama, aga igasse kinki võiks natuke panna isikupära – olgu siis kingi sisu, välimuse või kas või pakendamise osas,» seletas Reinfeldt.
Üliõpilased jagavad aasta lõpuni Facebookis, Instagramis ja oma ajaveebis ideid ning õpetusi, mida saaks jõuludeks ise meisterdada. Kudumismustreid ei jagata, küll aga mõningaid taaskasutusideid ja mõtteid, mille puhul eelnev meisterdamiskogemus pole vajalik. Kuigi praeguse statistika põhjal on suurem osa kampaanias osalejatest naised, on palju ideid ka selliseid, mida võiksid just mehed teha.
Reinfeldt soovitab lähtuvalt kingiideest varuda avatud meelt ja natuke aega. Kui näiteks esimene endavalmistatud küünal ei tule ideaalne, siis teine on ilmselt juba palju ilusam.
«Isemeisterdatud kinkide juures tasub olla ka omajagu loominguline. Jagame oma blogipostitustes ühe idee puhul mitmeid variante, kuidas ja millist asja meisterdada, aga alati võib omalt poolt teha muudatusi või lisandusi või läheneda hoopis teise nurga alt,» rääkis ta. Peaasi olevat meisterdamisega algust teha.
Loomulikult löövad kõik idee algatajad ka ise kampaanias kaasa.
«Esiteks oleks silmakirjalik, kui sellist üleskutset tehes ise oma kingid poest ostaksime. Teiseks proovime sellega olla eeskujuks neile, kes ütlevad, et meisterdamise jaoks napib aega. Oleme neljakesi lisaks õppimisele ka täiskohaga tööinimesed ning kui meie leiame aja, siis ehk leiavad ka teised,» sõnas Reinfeldt.
TÜ ühiskonnateaduste instituudi õppeaine «E-turundus» raames loodud kampaania «Sel aastal teen jõulukingid ise!» lehtedelt leiab ideid igale maitsele. Kampaania kestab kuni detsembrikuu teise pooleni.
Lisa kommentaar