Uuendused tegid lugejate elu mugavamaks
Raamatukogul on hea meel, et lugejad on meid pärast mitmeaastast asenduspinnal eksisteerimist taas üles leidnud, ning erilist rõõmu valmistab see, et lugejad on valmis kaasa mõtlema ja arutama.
Raamatukogu fuajees on pidevalt tööl olnud kaks inimest (varem administraator ja infopunkti töötaja), et saabujaid igati aidata ja vajaduse korral suunata ning vastata võimalikele küsimustele. Ka uuenenud raamatukogus on infolaua töötajad selleks, et külastajad võiksid nende poole abi saamiseks pöörduda. Lugejatele, kel pole garderoobikapi kasutamiseks kaasas sobivat münti, pakume kaht võimalust.
Garderoobi kõrvale paigaldatud sularahavahetusautomaat vahetab viieeurose rahatähe sobivateks müntideks. Infopunktist võib osta endale võtmehoidja-meenemündi, millega on tulevikus võimalik alati kapp avada, isegi kui sobivat euromünti pole parasjagu kaasas. Sama meenemünti saab kasutada ka mujal kaubandusvõrgus, näiteks ostukärudes, mis avanevad ainult mündi abil.
Sagedased raamatukogu külastajad hindavad kindlasti garderoobikappide mugavust ning eelistavad neid ülerõivaste ootamisele järjekorras, eriti kui raamatukogus toimub mõni konverents ning saabujaid ja lahkujaid on korraga väga palju. Kapist saab oma asjad kiiresti järjekorrata kätte. Kappe on garderoobis mitme suurusega. Suurematesse kappidesse mahuvad ka paksemad üleriided ja kotid kenasti ära.
Raamatuid saab lugeja tagastada siiski ööpäev läbi, mitte ainult lahtiolekuajal. Kirjutaja on kogemata segi ajanud tagastusautomaadi ja järjekorraraamatute kapi.
Tagastusautomaat on majast väljas, peaukse kõrval. Lugejad saavad pärast enda identifitseerimist tagastada raamatu selle automaadi kaudu igal ajal, kas või öösel. Raamatud, mida on oodatud järjekorras, saab kätte fuajees asuvast targast kapist.
Kui varem pidi lugeja oma järjekorraraamatule järele tulemiseks andma esmalt ära üleriided ning end trepi juures identifitseerima, siis nüüd käib see kiiresti ja ilma lisatoiminguteta, mis valmistasid lugejatele varem hulganisti meelehärmi. Lugejate mugavamale teenindamisele aitab kaasa ka see, et rühmatööruume on nüüd võimalik broneerida internetis. 1. novembril avasime lugejatele terve hoidlakorruse, pakkudes võimalust saada raamatud kätte kiiresti ja ilma ooteajata.
Kindlasti on uuenenud ja värske ilme saanud raamatukogu kasutamine muutunud mugavamaks ja kiiremaks. Raamatukogu on lugejale nii hea koht, nagu lugeja on valmis selle enda jaoks tegema.
Liisi Lembinen
TÜ raamatukogu arendusdirektor
Lisa kommentaar