«Tagasi kooli» programmi käigus on õpetajaametit proovinud ka Katrin Karisma.

Algatus kutsub kooli külalisõpetajaks

Uudis

25. veebruarist kuni 1. märtsini on «Tagasi kooli» algatuse nädala raames keskkoolidesse oodatud teiste hulgas tunde andma ka üliõpilased, õppejõud, töötajad ja vilistlased.

Algatuse eestvedajad Tiina Pauklin ja Triin Noorkõiv märgivad, et keskkooliõpilaste ette võib astuda üksi või koos sõbraga, võib minna oma lapsepõlvekooli või mõnda teise, peamine on minna ja anda vähemalt üks koolitund.

Alates käesolevast aastast saab minna koolidesse tunde andma aasta ringi. Korraldajate sõnul annab see võimaluse kasutada oma aega paindlikult, külastada koole ning jagada oma teadmisi ja kogemusi süsteemsemalt.

Tunni kokkuleppimisel on abiks «Tagasi kooli» infosüsteem, mille kaudu saab märku anda eelistustest ja leida koostööpartnerid-õpetajad, kelle kaasabil tund teoks teha. Süsteemi kasutajasõbralikkust on testinud ligi 50 töötajat Swedbankist, kes on algatuse strateegiline partner. «Kutsume kõiki liituma. Minule andis kogemus kindla tunde, et see algatus muudab ühiskonna ja kooli suhtlemise lihtsamaks,» ütles Ulla Ilisson, Swedbanki jaepanganduse divisjoni juht Eestis.

Tunni teema valikul on oluline, et see oleks külalisõpetajale südamelähedane, näiteks seotud töö või hobidega. Muu hulgas on «Tagasi kooli» tundides õpitud ja harjutatud avalikku esinemist, analüüsitud üliõpilase elu ning seda, mis on õigus ja kuidas matemaatikast on kasu igal elualal. CV koostamine, HIV ja kuidas end selle eest kaitsta, arvutisõltuvus, motivatsioon – need on vaid mõned näited käsitletud teemadest.

Tõhusa tunni kiirkursuse korras soovitavad Pauklin ja Noorkõiv meelde jätta kolm küsimust: kellele, mida ja kuidas.

Kõige enne tasub välja uurida, kes on need, kellele tundi andma minnakse: kui vanad on õpilased ja mis võivad olla nende huvid.

Mida-küsimus käib tunni eesmärgi kohta. Mida uut teavad või oskavad õpilased siis, kui tund lõpeb? Näiteks õpilased oskavad pärast minu tundi teha vahet rahvusel ja kodakondsusel.

Kolmas on kuidas-küsimus. Ainuüksi loenguvormi õnnestumisele ei saa loota, sest õpilased väsivad, kui nad ei saa ise kaasa lüüa. Tasub mõelda, kuidas tekitada tunnis arutelu, kindlasti on abiks ka materjalid, millega teemat illustreerida.

Lisainfo ja registreerumine: www.tagasikooli.ee. 

Jaga artiklit