Kuidas anda tagasisidet?
Tere, hää kolleeg säält Emajõe veerest!
Kuidas siis eluke kultuuripäälinnas kah veereb? Vaatasin telest, avapauk ajas inimesed tülli – ühed ütlesid, et popp ja noortepärane, teised nurisesid, et Tartu kadus kuhugi nende värviliste pallikeste vahele ära. Isegi Kristiina Ehinit ei näidatud, rääkimata Koidulast, Jannsenist või Konrad Mägist. Reivi asemel oleks pidanud ikka raeplatsil labajalavalssi keerutama! Lääne ees lömitamine, ma ütlen. Ootan põnevusega musupidu raeplatsil ja ostsin juba ära porgandipileti Tartusse. Äkki õpetatakse vana hobune kah veel kaeru sööma?
Meil siin Linnas – olgem ausad, ega Eestis ju rohkem linnu polegi – areneb elu hirmsa hooga. No viimati tuli ülalt alla juhend, kuidas kohelda selliseid üliõpilasi, kellel on miski vaimse tervise häda. Ja ennäe imet, kohe potsatas mu meilikasti kiri.
Tudeng kirjutas, et tal on üks peenikese nimega asi, mis seostub keskendumisraskustega, ja et kas ta võiks minuga kokku leppida mõnes asjas.
Esiteks: kas ta võiks praktikumi hilineda? Ma pean ütlema, et selle ettevalmistamine on mulle üpris aeganõudev, mul on vaja kõigile materjalid välja otsida, ja tudeng peab praktikumis töö tegema.
Teiseks: kas ta võib loengu ajal süüa ja kohvi juua?
Kolmandaks: kas ta võib töö esitamisega hilineda? Sest noh, tema eripära tõttu lihtsalt on raske kõike õigeks ajaks valmis saada.
Neljandaks: kas ta võib tunnis magada, kui leiab endale sobiva kott-tooli?
Ja viiendaks, kas ta võib puududa?
Lugesin seda kirja ja ohkasin. Lubasin. No mis sa teed ära, kui teisel on selline viga külges – eh, eripära. Ega meil pole inimesi liiast, peab mõistev olema. Noor inimene, äkki ikka õpib ka midagi? Pealegi, väga viisakas – vähemalt küsis!
Too tudeng käiski siis kohal nagu kuuvarjutus, töid ei esitanud ja lõpuks kadus päris ära. Olin sunnitud talle tagasisidet kirjutama, aga mida kirjutada? Kursus jäi ju läbimata.
Kui siis ülalt saadeti järgmine kiri, kuidas tuleb neid, kellel on raske õppetööga hakkama saada, ikka aidata ja toetada ja neil kätt hoida, puhkes meie õppeasutuses mäss. Õppejõud lubasid streikima hakata, sest neilt nõutakse sotsiaaltöö tegemist, aga raha selle eest ei maksta. Seejärel kuulutasid üliõpilased välja streigi ja nõudsid psühholoogiliselt haritud õppejõude ja nüüdisaegseid meetodeid.
Jaa, elu on vastandite võitlus. Nii me arenemegi.
Kirjuta, armas Rotu, kuda sul läheb. Tartu päevad ei lähe mul kunagi meelest. Just eile tuli silme ette mälu-pilt, kuidas me raudtee ääres maasikaraksus käisime ja kõhuli peenardesse viskusime, kui miilits mööda sõitis. Kui tol ajal oma erivajadusest rääkima hakkasid, võidi hullarisse panna.
Aga õnneks on meil nüüd oma riik!
Sinu Hiir
---------------------------------------
See kiri põhineb ülikooli töötajate tõestisündinud lugudel ega sisalda konfidentsiaalset informatsiooni.
Kommentaarid
Tõesti, Hiir, see lugu ülikoolielu keerukusest Tartus ja mujal paneb mõtlema. Erivajadustega tudengi palved ja õppejõudude dilemmad näitavad, kui oluline on leida tasakaal õppekava nõuete ja individuaalsete vajaduste vahel. Kui tudeng palub erisusi praktikumi hilinemise, loengu ajal söömise ja joomise, tööde hilinenud esitamise, tunnis magamise ning puudumiste osas, peame mõtlema, kuidas akadeemiline süsteem saab kohaneda, et toetada kõiki tudengeid.
Selles kontekstis tuleb esile õppematerjalide tähtsus. Tudengite ja õppejõudude jaoks on oluline leida kvaliteetseid materjale, mis aitaksid toetada õppeprotsessi, pakkudes samal ajal paindlikkust ja kohanduvust erinevate õppijate vajadustele. Olgu tegemist lisalugemisega, et mõista keerulist teemat sügavamalt, või alternatiivsete õppemeetoditega, mis aitavad keskenduda, kvaliteetsed õppematerjalid võivad teha suure vahe.
Leidub platvorme ja ressursse, mis pakuvad erinevaid materjale alates loenguslaididest kuni üksikasjalike uuringute ja analüüsideni. Need ressursid võivad olla väärtuslikud nii tudengitele, kes otsivad lisateavet ja tuge, kui ka õppejõududele, kes tahavad oma kursusi rikastada või pakkuda lisatuge tudengitele, kes vajavad erilist tähelepanu.
Niisiis, akadeemilises maailmas, kus nõuded ja vajadused pidevalt muutuvad, on kvaliteetsete õppematerjalide olemasolu ja kättesaadavus võtmetähtsusega. See ei aita mitte ainult toetada erivajadustega tudengeid, vaid edendab ka kõigi tudengite akadeemilist edu ja heaolu.
Lisa kommentaar