2024. aasta õppekvaliteedi edendamise auhinna pälvis haridusteaduste instituut, aasta õppeteo auhinna said statistika, kliinilise farmaatsia ja keelekümbluse arendajad.
Õppeprorektor Aune Valgu sõnul ühendab kõiki auhinnatud ettevõtmisi see, et neil on pikaajaline mõju ning need on sündinud üliõpilaste ja õppejõudude, akadeemiliste üksuste ja välisülikoolide ühistöös.
„Haridusteaduste instituut on kaasanud õppekava kvaliteedi parandamisse nii üliõpilasi, tööandjaid, vilistlasi kui ka teisi ülikoole. Põhjaliku analüüsi käigus on nad seadnud uued eesmärgid ja kavandanud edasist tegevust,“ ütles Valk.
Haridusteaduste instituut sai õppekvaliteedi edendamise auhinna selle eest, et kaasava hariduse magistriõppes loodi kolme aastaga kvaliteetne ja inspireeriv õpikeskkond, mis võimaldab igal õppijal saavutada seatud sihid. Muu hulgas jälgitakse õppekava eri osade sidusust ning uuritakse selle sidususe tajumist. Välja on töötatud ka uut tüüpi lõpueksam, mis innustab õppijaid oma töökogemust saadud teadmiste põhjal analüüsima ja tegevusuuringu kaudu mõtestama.
Üliõpilaste tagasisidest on selgunud, et õpe toetab nende isiklikku arengut ja tulevikuoskuste omandamist. Nad väärtustavad personaalset tagasisidet ja mitmekesiseid meetodeid, mis panevad kaasa töötama. Õppe lõpetamise määr on kõrgem nii ülikooli kui ka valdkonna keskmisest. Kolme aastaga on õppekohtade arv kasvanud kahekordseks ja suurenenud on ka kandidaatide arv.
Aasta õppeteo tiitliga tunnustati kolme algatust: meeskonnaõppe metoodika rakendamist statistika õppeainetes, kliinilise farmaatsia rahvusvahelise magistriõppe avamist ning õpirändeprogrammi „Tartu aken“ Narva kolledži üliõpilastele.
„Teeb rõõmu, et just keeruliste ainete õpetamisel on õppimisviisi muutmine viinud sügavama õppimise ja aineteadmiste parema omandamiseni. Väga oluline on uue teadussuuna õppekava avamine. Eesti-sisene õpiränne muukeelsetele üliõpilastele annab neile võimaluse olla keele omandamisel sotsiaalselt kaasatud ja rahvusülikooli ellu lõimitud,“ kommenteeris õppeprorektor.
Auhinnad anti üle 16. jaanuaril konverentsil „Õppejõult õppejõule 2025: teekond väärtustatud õpetamiseni“. Aasta õppeteo auhind on rahaline preemia 5000 eurot ja õppekvaliteedi edendamise auhind 30 000 eurot.