Tartu Ülikooli liikumislabori eestvedamisel loodi ja võeti selle õppeaasta alguses Eesti koolides kasutusele liikumisõpetuse ainekava. Samuti kutsuti juba enam kui 200 kooli hõlmavasse programmi „Liikuma kutsuv kool“ möödunud aastal esimesed gümnaasiumid.
Haridusprogramm „Liikuma kutsuv kool“ aitab kujundada koolikultuuri, kus liikumine on iga koolipäeva loomulik osa. Liikumislabori juhi, tervisekasvatuse kaasprofessori Merike Kulli sõnul aitavad liikumist juurde tuua jala või rattaga läbitav koolitee, aktiivsed vahetunnid ja ainetunnid, valikainete ja huvitegevuse pakkumine ning liikuma kutsuva keskkonna kujundamine.
„Huvi programmiga liituda on endiselt suur. Kui meie senine tegevus on olnud suunatud peamiselt põhikoolidele, siis nüüd on alguse saanud koostöö riigigümnaasiumidega,“ ütles Kull.
Kehalise kasvatuse ainekava ajakohastati ja see sai ka uue nimetuse: liikumisõpetus. Selle eesmärk on anda noortele koolist kaasa iseseisva liikumise harjumus ning oskused ja teadmised, kuidas oma kehalisi võimeid meelepäraste liikumisviisidega arendada. Silmas peetakse ka vaimset ja füüsilist tasakaalu ning liikumise ja kultuuri seoseid.
Uue ainekava alusel toimuvad sellest õppeaastast tunnid 1., 4., 7. ja 10. klassis, kahe aasta jooksul hakatakse kava rakendama ka ülejäänud klassides.
Uue ainekava loomise eestvedaja, kehalise kasvatuse didaktika lektor Maret Pihu on väga tänulik koolidele ja õpetajatele, kes on ainekava aktiivselt ja teadlikult rakendanud. Ta hindab kõrgelt ka õpilaste tagasisidet.
„18 liikumisõpetajat on läbinud liikumisõpetuse koolituse ning on valmis oma teadmisi ja kogemusi koolitajatena ka teistele jagama. Hoiame silma peal, kuidas koolidel ainekava rakendamine läheb, mida neil selle kvaliteetseks järgimiseks vaja on ja kuidas õpilased muutust tajuvad,“ rääkis Pihu.